RSS

Demo anti ISA.

04 Aug

Pagi sabtu aku bangun lewat.. Lewat sangat (tapi tk la sampai tertinggal subuh.. lepas solat aku pun sambung tido).. Sblum tu igt nak buat tinjauan sekitar kawasan demonstrasi.. Apakan daya tak dapat berbuat demikian..

Aku cuma mengikuti secara langsung dari internet je.. kali ni polis betul bertekad untuk block demonstrator dari berarak ke Istana Negara.. habis semua lari lintang pukang bila polis mula menembak gas pemedih mata.. Rasa seperti tak cukup dengan gas, polis turun melepaskan pancutan air berasid pada org awam.. bukan demonstrator je yang jadi mangsa, peniaga-peniaga turut serta terkena pancutan air dan gas tersebut..

Kenapala polis kejam sangat.. mereka yang berhimpun bukannya nak buat rusuhan.. Mereka sekadar ingin meluahkan rasa tidak puas hati mereka pada akta ISA (akta yang membenarkan polis menahan seseorang tanpa bicara).. kejamkan… aku terbayangkan kalau perkara ni berlaku pada ahli keluarga aku atau aku sendiri.. kalau ahli keluarga aku kene tahan, aku nk jugak tahu kenapa dia kene tahan, aku pun nk tahu mana buktinya yg membolehkan dia ditahan.. kalau bukti ada, aku nak tahu juga benarkah bukti itu merujuk pada dia.. kejamnye ISA ni..

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on August 4, 2009 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: