RSS

Something need to think..

23 Oct

Macam-macam yang perlu difikirkan lately. Hiding agenda oleh pihak lain pun perlu difikirkan selalu. Bukan ape. Untuk kesenangan masa hadapan.

Sekarang ni terlalu banyak persoalan yang timbul dalam benak ni. Dan terlalu banyak juga kesimpulan yang perlu dibuat. Itu pun berdasarkan kepada teori pengalaman hidup.

Tikam dari belakang dah banyak kali terjadi. Ada orang kata, untuk terus hidup kita perlu pentingkan diri sendiri. Adakalanya pendapat tu betul untuk certain perkara je. Tp, untuk lain perkara ianya tak elok dipraktikan. Kita hidup di atas dunia ni bukan seorang diri. Semua makhluk saling perlu dan memerlukan.

Tapi benar kata seorang ahli politik. Kalau kita tak mau dianianya, jangan pula kita menganianya orang lain.

Hari ni aku berterus terang dengan org yang paling rapat (dalam hal kerja je la). Kami duduk berbincang 4 mata. Tanya pendapat dia, dan kemudian aku bentangkan pendapat aku. Aku bertanyakan pendapat dia bukan nya apa. Aku nk tgk sejauh mana kesungguhan dia dalam “hal ini’.

Tapi ada sedikit perubahan bila aku mula bentangkan pendapat aku. Aku keluarkan hujah-hujah untuk menyokong pendapat aku. Reaksi mukanya mula berubah. Apa yang dia kata sebelum ni langsung tak dipertahankan. Malah dia terus menyokong pendapat aku. Seperti ada udang disebalik batu.

Petang ni aku terima call dr seseorang. Seseorang yang aku kenal yang turut terlibat dalam hal ini. Langsung aku tak jawab panggilan tu. Mungkin panggilan tu adalah kesan dari perbincangan pendapat sebelumnya. Who knows?. Bak kata Uncle Phua Chu Kang,” Don’t play play!”

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on October 23, 2008 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: